reklama

Profesor Ehrlich: všetci z Wall Street by mali byť vyhodení

Profesor Paul Ehrlich je známy populačný biológ pôsobiaci na Stanfordskej univerzite. Známym sa stal najmä po zverejnení knihy "Populačná bomba" v roku 1968 a známa je aj jeho stávka s ekonómom Julianom Simonom, ktorú Ehrlich prehral. Koncom júla tohto roku vystúpil s krátkou prednáškou v austrálskom Adelaide, po ktorej nasledovala diskusia na tému "kolapsu civilizácie". Prišli na rad aj témy ako médiá, vzdelávanie, Wall Street, či dlhodobo udržateľný počet ľudí na planéte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

V tejto prednáške, odznelo, podľa mňa, niekoľko zaujímavých postrehov, o ktoré stojí za to sa podeliť:

O kolapse spoločnosti

•Môj odhad toho, že sa civilizácia vyhne kolapsu je približne 10 %, a budem tvrdo pracovať, aby som to posunul na 11 %

•Jeden môj kolega tvrdí, že som optimista, a podľa neho je táto šanca 1 %, a on tvrdo pracuje, aby bola 1.1 %

O zlyhaní vysokého školstva, a svojom vlastnom

•Univerzity zlyhávajú v príprave študentov na reálny život - pre 90 - 95 % študentov sú veci, ktoré vám rozprávam, úplnou novinkou, a to aj vtedy keď dokončia štúdium PhD, nehovoriac o magistroch

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

•Je to, nakoniec, aj moja vina, že som sa nesnažil viac to zmeniť. Mám pochopenie pre tých, čo sa nesnažili vôbec, pretože je som sa snažil, ale zlyhal som, takže som súčasťou neúspechu

O masmédiách

•Médiá sú úplnou katastrofou

•Sociálne médiá by mohli pomôcť (správne informovať), avšak tok informačných nezmyslov presahuje tok kvalitných informácií asi 30-násobne (odhad sociológa)

O obchodníkoch na Wall Street a ekonomickom raste

•Moja predstava o Wall Street je nasledovná: všetci ľudia odtiaľ by mali byť vyhodení a strčení do väzenia (väčšina z nich). Sú to paraziti a nevytvárajú nič užitočné. Ich hlavnou úlohou je pripraviť iných ľudí o peniaze a urobiť bohatých bohatšími

SkryťVypnúť reklamu
reklama

•Ak by však svoju úlohu robili správne, a skutočne efektívne alokovali kapitál, tak by podporovali ekonomický rast. Ekonomický rast je však choroba, nie je to liek na naše problémy

O riešeniach

•Cesta dopredu je zrejmá: musíme čo najskôr a v čo najväčšom možnom rozsahu zmenšiť rozsah (dopady) našej civilizácie na okolie. Dlhodobo udržateľná populácia sveta sa pohybuje niekde v rozmedzí 1 až 2 miliárd ľudí, podľa toho, aký je váš postoj k riziku

Celú asi 1/2 hodinovú prednášku spolu s nasledujúcou diskusiou si môžete pozrieť tu:

Alexander Ač

Alexander Ač

Bloger 
  • Počet článkov:  670
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Autor pracuje v Ústave výskumu globálnej zmeny, AV ČR. www.CzechGlobe.cz Zoznam autorových rubrík:  VzťahyKlimatická zmenaRopný zlomFinančná krízaJadrová energiaEgyptArgentínaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu